Rozpoczęła się akcja dostarczania przez pracowników włocławskiego ratusza rocznych decyzji podatkowych związanych z opłatami m.in. za nieruchomości. Urzędnicy odwiedzą tysiące ludzi. Czeka ich niełatwa przeprawa.
Roczne decyzje podatkowe związane z podatkiem od nieruchomości, leśnym i rolnym już trafiają do włocławian. Łączna ilość decyzji, które trafią do adresatów, to około 37 tysięcy.
W przypadku nieobecności mieszkańca urzędnik jest zobowiązany zostawić w skrzynce pocztowej zawiadomienie o możliwości odbioru korespondencji w siedzibie urzędu. Doręczyciel może również przekazać pismo osobom trzecim (pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu), jednak również wtedy umieszczane jest zawiadomienie w oddawczej skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata, albo w widocznym miejscu przy wejściu na posesję.
Pracownicy doręczający decyzje podatkowe posiadają legitymacje służbowe wydane przez Urząd Miasta Włocławek. Osoby te nie przyjmują żadnych wpłat, wszelkich operacji finansowych należy dokonywać wyłącznie w kasach urzędu przy Zielonym Rynku 11/13. I jeszcze jedna, bardzo ważna kwestia.
- Ponieważ w latach ubiegłych zdarzały się przypadki, że przy niektórych nieruchomościach nie było skrzynek pocztowych, do których doręczyciel powinien wrzucić zawiadomienie, przypominamy, iż zgodnie z prawem pocztowym „właściciele lub współwłaściciele nieruchomości, której częścią składową jest budynek (...) obowiązani są umieścić oddawczą skrzynkę pocztową” - apeluje UM we Włocławku.
Brak skrzynek powoduje znaczne utrudnienia w doręczaniu korespondencji urzędowej, szczególnie w przypadku konieczności pozostawiania zawiadomienia o możliwości odbioru korespondencji w magistracie. Urzędnicy zostawiają takie zawiadomienie po drugiej nieskutecznej próbie doręczenia dokumentu urzędowego.
Doręczyciele podczas wykonywania swoich obowiązków zwracają także uwagę na inny, dość powszechny problem występujący głównie w przypadku budynków jednorodzinnych. To brak dzwonka lub domofonu. W związku z tym UM zwraca się z prośbą do właścicieli nieruchomości o realizację ustawowego obowiązku montowania skrzynek pocztowych w dostępnym dla doręczyciela miejscu, a także sprawdzenie prawidłowego funkcjonowania dzwonków i domofonów.
Doręczanie decyzji zakończy się pod koniec lutego.
Oportunista07:33, 19.01.2015
17 5
24 lat niby po upadku PRL-u a oni cały czas żyją w tamtych latach
Zakazy ,nakazy i mandaty,a od siebie nic.
Piękne Państwo
Aż płakać się chce 07:33, 19.01.2015
mieszkaniec zawiśla13:07, 19.01.2015
6 2
Ja mam skrzynkę na listy powieszoną na budynku. Wiem od sąsiadów ze ktoś z UM chodził z decyzjami dot. podatku. Nas nie było w domu i nie zostawił nam żadnego dokumentu z informacją aby odebrać pismo w sekretariacie UM.
13:07, 19.01.2015
ewa17:26, 19.01.2015
2 1
"Zawiśle" - jakbyś przeczytał, że "po dwukrotnym bezskutecznym doręczeniu", to by ci się duża krzywda nie stała! 17:26, 19.01.2015
nowoczesny18:22, 19.01.2015
4 2
mam na gmailu, tam proszę dostarczyć 18:22, 19.01.2015
Henio18:45, 19.01.2015
8 0
Nie tylko nie mają skrzynek i domofonów, ale i pracy i pieniędzy. 18:45, 19.01.2015
rik16:25, 20.01.2015
1 0
niech urzad lepiej pozaklada tablice z nazwami ulic bo przyjezdni przeklinaja na wloclawek 16:25, 20.01.2015