Zamknij

Inwestycja jeszcze się nie zaczęła, a już wzbudza kontrowersje

10:11, 19.12.2014 A.K
Skomentuj Mieszkańcy Włocławka mieli wiele uwag na temat planowanej inwestycji; Fot. Andrzej Korpalski Mieszkańcy Włocławka mieli wiele uwag na temat planowanej inwestycji; Fot. Andrzej Korpalski

Przy ulicy Przemysłowej 6A we Włocławku ma powstać zakład, w którym produkowane z odpadów będą paliwa alternatywne. Choć inwestycja jest dopiero na wstępnym etapie, to już wzbudza kontrowersje.

W związku z planowaną inwestycją, w czwartek w urzędzie miasta odbyła się publiczna rozprawa administracyjna. To jeden z elementów postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji przy ul. Przemysłowej 6A we Włocławku przez firmę ECO-ABC Sp. z o.o. z siedzibą w Bełchatowie.

Spotkanie było otwarte dla społeczeństwa. Gospodarzem był dyrektor Wydziału Środowiska UM Zdzisław Koziński. Byli też przedstawiciele inwestora oraz wykonawcy raportu oddziaływania na środowisko dla tej inwestycji.

- Ukazało się obwieszczenie o zgłoszeniu wniosku dot. przedsięwzięcia. Było wywieszone w wielu miejscach, m.in. na przystankach i słupach przy ul. Przemysłowej. Mieszkańcy od 18 listopada do 10 grudnia mogli się zapoznać z materiałami dotyczącymi inwestycji. Niektórzy z tej informacji skorzystali. To posiedzenie odbywa się po to, by mieszkańcy dowiedzieli się wszystkiego na temat przedsięwzięcia - powiedział Koziński.

Na rozprawie każdy miał prawo składać uwagi i wyjaśnienia co do prowadzonego postępowania, zgłaszać żądania, propozycje i zarzuty oraz przedstawiać dowody na ich poparcie. - Cieszę się, że jest zainteresowanie i że mieszkańcy przyszli na to spotkanie. Chcemy rozwiać wszelkie wątpliwości - dodał Jan Wrzesień z firmy ECO-ABC Sp. z o.o.

Entuzjazmu inwestora nie podzielali mieszkańcy, którzy przyszli na konsultacje. Pojawiło się około 30 osób. Padały pytania odnośnie zagrożeń, jakie zdaniem włocławian niesie ta inwestycja.

- Powstanie instalacja do produkcji paliw alternatywnych z wykorzystaniem odpadów innych niż niebezpieczne oraz niewielkiej ilości odpadów niebezpiecznych. Proces technologiczny takiej linii polega będzie na rozdrabnianiu przyjmowanych odpadów, takich jak guma, tworzywa sztuczne, papier, szmaty. Odpady po rozdrobnieniu kierowane są na separator metali i tam wydzielane są metale żelazne i nieżelazne, które stanowią surowiec wtórny. Następnie odpady rozdrobnione mieszane są z frakcją półpłynną, by podnieść kaloryczność wytwarzanego paliwa. Nie ma żadnego spalania, czy mycia odpadów. Jest to wyłącznie proces fizyczny. Tak pozyskany produkt będzie kierowany do innych instalacji celem uzyskania energii elektrycznej. Na ul. Przemysłowej nie będzie żadnego odzysku energii - wyjaśniła Grażyna Porwańska z Biura Projektów Ochrony Środowiska ATMO-ex z Łodzi.

Jak wyjaśnił dyrektor Koziński, procedury odnośnie inwestycji są w toku. Zgodnie z przepisami wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy i do Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku o wydanie opinii.

Informacja o wszczęciu postępowania dla przedsięwzięcia polegającego na budowie linii technologicznej do produkcji paliwa alternatywnego we Włocławku, przy ul. Przemysłowej 6A jest opublikowana pod adresem: http://www.bip.um.wlocl.pl/?cid=167&bip_id=8064.

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

ZgryzZgryz

29 14

Znów towarzyszu Koziński chcecie ludziom dyktować, co i jak mają myśleć? Tak, jak kiedyś w Drumecie, gdy byliście pierwszym sekretarzem zakładowym PZPR?? 10:19, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

SpoonSpoon

52 15

Zakładam że opozycja to te dziadki w swetrach?Ludzie,jest szansa aby we Włocławku powstało coś innego od kolejnego marketu,a wy stwarzacie problemy.Przez całe życie za komuny robiliście w fabrykach,które emitowały tony pyłu,jedliście ryby z Wisły do której walono miliony hektolitrów ścieków i żyjecie.Teraz są inne czasy,jest większy nacisk na ekologie,są normy Unijne,nie zawsze respektowane ale są.Podejrzewam że jak ksiądz na kościelnej dzwonnicy chciałby żeby zamontować z 50 przekaźników telefonii komórkowej,gdzie od tego by się wam zwoje na mózgu prostowały,to nie byłoby problemu. 10:27, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!

36 11

ludzie tak dbacie o środowisko, a sami się trujecie, paląc w piecach węglem, albo czym popadnie, zobaczcie ile po ulicach jeździ samochodów, które zatruwają środowisko, jak jest okazja do stworzenia nowych miejsc pracy to blokujecie, w dzisiejszych czasach muszą być przestrzegane wszelkie normy unijne, do których zakład będzie musiał się dostosować 11:06, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

okonokon

32 11

Nie u nas się nie da, nie róbcie, my chcemy nowy market!!! Ekipa leśnych dziadków się zebrała, specjalistów od mądrowania.Zgodnie z zasadą: nie znam się ale się wypowiem...to ten typ człowieka co potrafi zepsuć metalową kulkę.
Firma każdemu z uczestników powinna zafundować np nowy zegarek za 500zł wtedy wszystko będzie się podobać!
11:21, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs nr1.rumcajs nr1.

21 12

i Niemcy i Szwedzi już od dawna mają takie technologie i żadne dane nie pokazują wzrostu zachorowań.
Dziwne to wszystko. Cały czas chcecie stać w miejscu?
Większośc przepisów dotyczących takich technologii jest obwarowane przepisami unijnymi i Polska musi do nich dostosować się.
Poczytajcie jak to wygląda w krajach rozwiniętych i pomyślcie ,ze nowoczesność to nie tylko market , galeria i smartfony. 11:35, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WPPWWPPW

12 20

A gdzie będą zwożone i składowane setki ton śmierdzących odpadów, w tym niebezpiecznych, które po okresie składowania (między innymi w porze letniej) będą podlegały dalszej obróbce produkcyjnej, zanim zamienią się w paliwo alternatywne? 11:37, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

27 12

Największym błędem było wydawanie pozwoleń na budowę domów w części przemysłowej Włocławka.
A teraz znajdzie się grupka której zawsze coś nie będzie pasować. 11:58, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pp

12 20

ciekawe jak tych trzech powyżej by mówiło, gdyby obok ich domów chciano coś takiego uruchomić. Inaczej by mówili 11:59, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

12 6

~ p widzisz, jeszcze nie zadałeś pytania a ja już ci odpowiedziałem. To nie chodzi o to czy ja lub ktoś inny by się cieszył z takiej lokalizacji. Najnormalniej w świecie, domu nie buduje się w miejscu tylko dlatego że działki były najtańsze!
Domy tam powstają w miejscu gdzie zawsze był przemysł.
To przypomina mi przetarg "cena 100%" 12:09, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edeksexedeksex

18 13

Ludzie mysla ze to sie odbywa , to spalanie, na pryzmie na powietrzu.. to sa takie technologie ze zero zagrożenia...
Wiec niech sie nic nie buduje....
A miasto niech umiera....
12:11, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edeksexedeksex

21 11

ręce opadaja, wszystkim wszystko przeszkada, marzy mi się wziążć to towarzystwo za pysk....
Ciekawe czy w komunie mieli odwage protestowac...
To miala byc dzielnica przemyslowa....
a wszystkich podburza czlonek PiS Robert....prawda??? 12:14, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edi edi

10 7

Ja powiem tak, jeżeli będą płacić ludziom normalne pieniądze a nie ta jałmużnę (minimalną krajową) to postawcie to u nie na podwórku ja sie zgadzam!
Jak zwykle komuś nie pasuje pewnie starym dziadom którzy już są dawno na emeryturze i pierdzą w kanapę i wszystko im nie pasuje zgredom starym. Tylko skąd mają sie wziąć pieniążki na ich emeryturki jak nie ma kto i gdzie na nie pracować. 14:37, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siusiaksiusiak

5 3

o co tu się sprzeczac-to ma być super- gigant gorzelnia a z czego sie robi takie bezcenne paliwo tylko z odpadów - przyzwolenie jest natychmiast-bierzcie się do pracy miljony gardel czeka! 15:50, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JulekJulek

13 10

Popieram mieszkańców, to jest totalne zagrożenie ich bytu.
Będą faszerowani smrodami nie z tej ziemi.
Nie powinni się godzić na inwestycje w tym rejonie.
Jak się jedzie w kierunku nowo-budowanej elektrowni gazowej w okolicach Anwilu to tam taka inwestycja może być realizowana, ale nie w okolicy zamieszkałej przez ludzi.
Jeżeli władze miasta zezwolą na inwestycje w tym miejscu to trzeba będzie je szybko odwołać.
17:21, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

10 11

Problem w tym, że W OGÓLE mieszkańców się pyta o zdanie. To jest teren przemysłowy, tak jest zapisane w planie miejscowym. Dorośli ludzie, a zachowują się jak wioskowe głupki - budowanie domu koło fabryki to, delikatnie mówiąc, ociężałość umysłowa.

Zatem apeluję: NIE PYTAĆ! BUDOWAĆ!

A jak zbudują, i komuś (w co jakoś nie wierzę) będzie szkodzić, to pójdzie do Sądu. Udowodni szkodę, i wówczas odszkodowanie znaaacznie przekroczy wartość chałupinki. Tylko że NAPRAWDĘ musi szkodzić, a nie tylko tak, że babcia i dziadzio tak uważają.

Wielokrotnie to pisałem: z koniem nie dyskutuje się o zaprzęgu! Konia się zaprzęga, i już. Dbając o niego, rzecz jasna, aby dłuuuugo pociągnął. Bo jak mu się nawali na furę za dużo, to padnie i g***o pociągnie.

Mazel Tov. 18:04, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

8 8

Swoją drogą, po obejrzeniu zdjęć, mam niejasne przeczucie (graniczące z pewnością) że 9 na 10 przeciwników nie zrozumiało treści dokumentacji.
Jedyne, co pojęli to: "fabryka", "odpadki", "blisko domu" i "a fe".
Wnioski powyższe wyciągam z wnikliwej obserwacji fizjonomii nie znanych mi osób na zdjęciach.
... choć sam, gdy założę okulary, wyglądam jakbym nawet pełne 8 klas skończył! Bez okularów wyglądam tylko na 4 klasy szkoły powszechnej...

Mazel Tov. 18:08, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pp

10 5

działki tanie to kup sobie jedną zobaczymy czy cię stać.Obrażać starszych ludzi,doktor się znalazł. Zafunduj i zbuduj sobie tę spalarnię pod własnym oknem popleczniku spalarni 18:57, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

.).)

5 5

Mazel Tov poeta tylko z głową coś nie tak. 19:10, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jajcojajco

4 4

~ edi / 14:37, 19.12.2014

Ty kretynie przez koklusz pokręcony, emeryci, pracując przez lata odkładali na swoją emeryturę, tak jak ty teraz odkładasz na swoją jednokomórkowcu! Żebyś w przyszłości nie zmizerniał z głodu! O ile dożyjesz! 20:48, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

7 7

Czy wy w końcu pojmiecie, że to jest STREFA PRZEMYSŁOWA? Gdzie to zlokalizować, jeśli nie tam?? Każdy ma jakąś działkę gdzieś, i to jest tak jak z umieraniem i rodzeniem dzieci: ZAWSZE jest zły moment!

Na taką inwestycję NIE MA dobrych miejsc. Więc trzeba znaleźć takie, gdzie przeszkadza jak najmniejszej liczbie osób - to chyba dość logiczne, prawda?

A w strefach przemysłowych W OGÓLE nie powinno być domów. Choć akurat na przemysłowej schronisko dla zwierzątek jest chyba jeszcze większym problemem.

Mazel Tov.

PS - do jednego z gorliwych komentatorów: sprawdź co oznacza zwrot na dole moich postów, a potem (jeśli będziesz obstawał przy tym durnym pomyśle..) możesz się tak do mnie zwracać. :) 22:02, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

.).)

5 5

Widzę, że liczą się dla ciebie tylko pieniądze ps. Leslauer 22:18, 19.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xaxierxaxier

6 3

chyba nikt z nich nie zobaczył że działki sa według MPZP na terenie przemysłowym, mimo to sobie pobudowali, a teraz wielkie HALO.popieram inwestora.Dopóki ciemnogród krzyczy to nic w tym mieście nie będzie.jedna to nawet tak rozgarnięta że czapki nie zdjęła. 00:50, 20.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

1 1

@ ~.)
Nie znasz mnie, więc chyba za szybko na takie oceny. Jesteś w stanie wykazać, ile pracowałeś społecznie "pro publico bono" w 2014 roku? Bo ja tak. Absolutnie bez zapłaty - przepraszam, za przysłowiową złotówkę, bo US by się doczepił.
... Swoją drogą, tak jakoś się dziwnie składa, że hasła typu "pieniądze nie są najważniejsze" głoszą ludzie, którzy ich nie mają i nigdy nie mieli. Ci lepiej sytuowani też czasem tak mówią (ze mną włącznie), z tą różnicą, że mają świadomość wysiłku włożonego w ich zdobycie, oraz SPOKOJU który (czasami) daje posiadanie pieniędzy. Choć ja nie uważam siebie za osobę zamożną, wręcz przeciwnie - chciałbym mieć więcej. :)

Mazel Tov. 09:48, 20.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

3 5

@ xaxier - Również zwróciłem uwagę na tę czapkę. To znamienne - choć my, starozakonni, nakrycie głowy uważamy za najważniejszą część stroju.

Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że owa dama w czapce nie jest z "naszych"...

Mazel Tov 10:43, 20.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

4 1

do komuszko-leminga edekssex za pysk to możesz.... współczuję rodzinie,ja za komuny nie mam się czego wstydzić, dzielnica przemysłowa to była za komuny teraz to zostały resztki zakładów, a tak na marginesie to członkiem to może ty jesteś bo ja nie należę do żadnej partii, choć poglądy mam stałe , zawsze prawicowe ,a wracając do budowy fabryki to najważniejsza jest technologia ale z głosem obywateli też trzeba się liczyć..... 16:21, 20.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

misiekmisiek

4 0

Tylko Chciałbym zaznaczyć że jeśli jest to dzielnica przemysłowa, to dlaczego pozwolili na wybudowanie takiej dużej dzielnicy mieszkalnej. Jestem mieszkańcem na tej dzielnicy,i jak ktoś się wypowiedział że więcej przeszkadza schronisko dla zwierząt to jest w wielkim błędzie, zwierzęta nie będą tak zasmradzać jak ta utylizacja. Niech przyjadą sobie te krzykacze i zobaczą jaki fajny jest zapach z obecnej utylizacji jak wypuszczą w powietrze pozostałość w postaci pary. A co będzie się dział dopiera jak zwiększą moc przerobową. Niech wybudują zakład ale w takiej okolicy żeby nie było ta dużo mieszkańców. 18:19, 20.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

1 2

@ misiek:
1. Właśnie TAM nie ma za dużo mieszkańców.
2. Jeśli ktoś ma własną działkę w tej strefie przemysłowej, i CHCE zbudować dom, to Ty, jako człowiek o przekonaniach prawicowych, nie sądzisz chyba że miasto powinno tego zabraniać - byłby to zamach na "wolność" mieszkańca, nieprawdaż?

Władza zakłada, że ludzie są dorośli i rozumni - wiedzą, gdzie chcą budować, akceptują warunki i już. Jesli ktoś ma ochotę mieszkać koło Ursusa, schroniska dla zwierząt, etc. - to czemu mu zabraniać?

Volenti non fit iniuria - to chyba dobrze oddaje sedno tej sprawy.

Przepraszam, że nie w jidisz czy po hebrajsku, ale łacina do tego bardziej pasuje. :)

Mazel Tov. 18:51, 20.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs i hankarumcajs i hanka

2 3

Wyzwiska, wyzwiska, wyzwiska, a intelektualnie płyciutko panie R. 11:51, 24.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QQQQ

6 1

Pracowałem kiedyś w tej firmie Eco-Abc Bis na przemysłowej....
Powiem tylko ,że ludzie protestujący mają uzasadnione obawy!!!!!!Co prawda na razie odbywa się tam proces unieszkodliwiania odpadów medycznych za pomocą autoklawu ...ale jest to technologia przestarzała mimo ,że inwestor z Kanady ( Polak z pochodzenia)zapewniał że jest to najnowsza technologia. Zastosowane jest tam urządzenie z lat 90-tych ( po generalnym remoncie za oceanem) więc o jakiej nowoczesnej technologii sie tutaj mówi czy mówiło podczas oddawania zakładu do uzytku ??? Coś co zostało tam wycofane z uzycia przyjechało do nas a tutaj uwaza się za CUD techniki... Sam proces produkcyjny odbywa się tam w zamknietym zakładzie gdzie nikt oprocz pracowników tego nie widzi a szkoda...bo wtedy byłoby widać jak tam jest w rzeczywistości !!!!!
Można byłoby duzo wiecej opowiedzieć o tym zakładzie!! 00:18, 28.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LuckyLucky

1 0


Hej QQ, a za co Cię wylali ? za wódeczkę czy złodziejstwo ?
To jest nowiutka instalacja przywieziona prosto z Kalifornii. Jeśli już tam pracowałeś, to powinieneś być na tyle kumaty, i odczytać z tabliczki znamionowej, że to nowe urządzenie. 16:48, 11.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec okolicymieszkaniec okolicy

1 1

Mieszkam w tej okolicy od dawna i doskonale wiem, że ta część Włocławka to tzw. strefa przemysłowa. Nie bardzo rozumiem oburzenia moich somsiadów przecież zamieszkując w tej części miasta decydowali się na sąsiedztwo przemysłu. Ja osobiście nie widze nic złego w budowie takiego zakładu. W wielu krajach buduje się w centrach miast o wiele groźniejsze zakłady. Tak więc trzymam kciuki za inwestorów, a i pracy we Włocławku by przybyło. Pozdrawiam jestem z a budową. 20:45, 11.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec okolicymieszkaniec okolicy

1 1

Mieszkam w tej okolicy od dawna i doskonale wiem, że ta część Włocławka to tzw. strefa przemysłowa. Nie bardzo rozumiem oburzenia moich somsiadów przecież zamieszkując w tej części miasta decydowali się na sąsiedztwo przemysłu. Ja osobiście nie widze nic złego w budowie takiego zakładu. W wielu krajach buduje się w centrach miast o wiele groźniejsze zakłady. Tak więc trzymam kciuki za inwestorów, a i pracy we Włocławku by przybyło. Pozdrawiam jestem z a budową. 20:45, 11.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaaaa

0 0

a w 2005 http://q4.pl/?id=17&news=85948

sorry DDW, ale wtedy was nie było :) 20:54, 11.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QQQQ

1 0

Hej Lucky...skoro twierdzisz ,że jest to nowe urządzenie to tylko mogę Ci współczuć Twojego intelektu i Twojej wiedzy na temat tego starego urządzenia ktore zostało poddane remontowi za oceanem a tu zostało ludziom inteligentnie zaprezentowane jako nowe ....:))))Dla Twojej informacji po remoncie dostało tam nową tabliczkę znamionową na specjalne życzenie zamawiającego usługę remontu tego wyeksploatowanego urządzenia jakim jest ten "autoklaw"...tak się kolego robi na zachodzie ( ale skąd Ty to mozesz wiedzieć skoro tylko pakujesz odpady do wózeczka i pchasz je do środka itd...)!!!
Nie skaleczyłeś się jeszcze zakażoną igiełką albo nie wyleciały Ci skażone odpady z rozerwanego woreczka ..jeśli nie to tylko kwestia czasu albo boisz się o tym mówić głośno bo mozesz mieć kłopoty ....
Pamietaj zeby robić systematycznie szczepienie na żółtaczkę bo inaczej cięzkie leczenie Cie czeka , czego oczywiście nie życzę !!!!
Jeśli chodzi o powód mojego odejścia skoro to Ciebie tak interesuje to : wódeczkę pije ale tylko w szacownym towarzystwie i nie w pracy ( a tam takiego towarzystwa niestety nie ma , bo nikt rozsądny nie pracuje w miejscu dużego narażenia swojego życia i zdrowia ...a jęśli chodzi o Twój drugi zarzut dot. złodziejstwa , to sam dobrze wiesz ,że nie ma tam co ukraść bo wszystko jest tam mocno skażone ..no chyba że sam ukradniesz trochę oleju opałowego z kotłowni i zatankujesz sobie swój samochód.... :)))))))
Wszyscy Ci którzy odeszli z tej "nowoczesnej i bezpiecznej ekologicznie " firmy zrobili to na własną prośbę i z własnej woli , oczywiście z różnych powodów...... 01:09, 13.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Leszek K.Leszek K.

2 0

Jedynym miejscem do uruchomienia takiej instalacji we Włocławku są tereny wokół Anwilu. Tam jest stworzona specjalna strefa do lokalizacji tego typu przemysłu tzn strefa o duzym zanieczyszczeniu i zagrożeniu środowiskowym !
Jak można lokalizować taką inwestycję o charakterze bardzo szkodliwym i zakażnym przy osiedlu mieszkaniowym nawet jesli w starym planie zagospodarowania jest tam teren przemysłowy ?
Teren przemysłowy ( chociaz go juz tam nie ma )ale nie teren na inwestycję silnie szkodliwie oddziaływującą na pobliskie tereny zabudowy mieszkaniowej !!!!
Wydanie zgody na taką inwestycję miałoby w tym miejscu paranoiczny sens !!!!
Inwestor najnizszym nakładem finansowym chcę własnie tutaj lokować swoją inwestycję!
Mieszkańcy Włocławka i jego WŁODARZE nie robcie ze swojego miasta EKOLOGICZNEJ BOMBY !!!!!!!!!!!!!!!!!! 00:23, 14.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%