Zamknij

Protest pracowników Anwilu. W środę zablokują drogę krajową

15:12, 16.12.2014 A.K
Skomentuj Fot. Archiwum DDWloclawek.pl/Bogdan Brzeziński Fot. Archiwum DDWloclawek.pl/Bogdan Brzeziński

Zmiana systemu pracy z pięcio- na czterobrygadowy przelała czarę goryczy, choć pracownicy Anwilu S.A. będą protestować nie tylko przeciwko tej decyzji. W środę, 17 grudnia ruch na starej "jedynce" w pobliżu Anwilu zostanie zablokowany.

W największym włocławskim zakładzie wciąż iskrzy. W ostatnich tygodniach największe kontrowersje wywołała zmiana systemu pracy z pięcio- na czterobrygadowy. Zarząd firmy tłumaczy to podniesieniem efektywności pracy. Ale ludzie boją się o etaty i poniekąd słusznie, bo 80 miejsc pracy zostanie zlikwidowanych. Choć pracodawca zapewnia, że odbędzie się to w łagodny sposób, to nie przekonuje związkowców.

- Przede wszystkim nie możemy pozwolić na utratę choćby jednego miejsca pracy, na zwolnienie choćby jednego pracownika. Nie chodzi tylko o zmianę systemu pracy, ale także o brak dialogu z pracodawcą, o utworzenie 20 stanowisk dyrektorskich, o politykę przenoszenia wszystkiego do Płocka - mówi Andrzej Musialik, szef Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Anwilu.

Dlatego związkowcy organizują na środę, 17 grudnia blokadę drogi krajowej nr 91, czyli starej "jedynki". Ruch zostanie wstrzymany w godz. 14 - 16 na wysokości ulicy Siewnej.

- Anwil przedstawiany przez naszego rzecznika jest znacznie inny niż w rzeczywistości. Chcemy pokazać ludziom jak jest naprawdę. Chcemy, żeby nie postrzegali nas tylko tak, że nie wiadomo ile zarabiamy - dodaje Musialik. - To będzie pokojowa akcja. Będziemy po 20 minut chodzić po przejściu, ewentualnie jeśli będzie nas bardzo dużo stać na nim. Potem na 3 minuty puścimy ruch i dalej znowu blokada.

W tym samym czasie akcję blokady drogi wojewódzkiej robią związkowcy z Solino (kolejny zakład Grupy Orlen, Inowrocław). Włocławian wesprą koledzy z Płocka, z Orlenu. Związkowcy z Anwilu napisali oficjalne pismo do prezydenta miasta, są w kontakcie z KMP Włocławek. Akcja odbędzie się zgodnie z prawem. Zapowiadany jest udział około 500 osób.

Swój udział zapowiedział już Janusz Dębczyński, radny Rady Miasta i zarazem działacz "Solidarności". Być może pojawią się nawet prezydent miasta Marek Wojtkowski i przewodniczący Rady Miasta, Jarosław Chmielewski.

- Doprowadzono do takiego stanu, że musimy się uciekać do takich sposobów. Liczymy na cofnięcie decyzji o zmianie systemu pracy, albo przynajmniej na wydłużenie czasu jej wdrażania. Grupa Kapitałowa Anwil się kurczy. Niedługo zostanie sam Anwil. Teraz odchodzi Pro-Lab, w połowie roku ma odejść Remwil. Przez to zmaleją wpływy z podatków dla miasta, bo tam gdzie siedziba spółki, tam idą podatki. Dlatego myślę, że prezydent powinien się włączyć - kończy Andrzej Musialik.

Jak poinformował nas szef Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Anwilu zarząd spółki wie o planowanej blokadzie, ale nikt się ze związkowcami nie spotkał i o tej kwestii nie rozmawiał.

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

kazimierz wichurakazimierz wichura

17 29

"Jedynki"dawno już w tym miejscu nie ma. 15:18, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

bolobolo

26 5

widac ze nic gosciu nie rozumiesz nie chodzi tu o nazwe drogi nawet bys tego nie pisal. 15:26, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenekzenek

30 3

a pan prezydent i pan przewodniczący RM zapowiadali, że spotkają się z władzami Anwilu i jaki wynik tych rozmów? 15:31, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jadziajadzia

5 3

była mała korekta zapowiedzi 15:35, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariomario

23 45

CZY PRACĄ NAZYWAMY ---- PRACĘ 1 RAZ NA 4 DNI ---- z wysoką pensja jak na Włocławek --- i drugi etat w innej firmie lub prywatnie ------ ----- BARDZO DOBRA ZMIANA Z SYSTEMU 5-cio na 4-ro --------------- 15:37, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZagielZagiel

42 10

Przecież pracy miało być więcej. Nowy prezydent obiecywał całkowitą likwidacje bezrobocia. 15:37, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TOMASZTOMASZ

22 28

TO TA BANDA PZPR+PO DOPROWADZILA DO TEGO ZE LUDZIE WE WLASNYM KRAJU SA JAK SZMATY TRAKTOWANE,RZADZI S... Z BANDA Z ZACHODU,POLSKA TO KRAJ SPRZEDANY PRZEZ RUDA SZMATE !!!!!NARODZIE DO BOJU !!!!TO NASZ UKOCHANY KRAJ I WON INNYM SPRZEDAWCZYKOM !!!! 15:43, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WŁOCŁAWIANINZKRWIIKOWŁOCŁAWIANINZKRWIIKO

28 13

OTO PRACA DLA WSZYSTKICH WŁOCŁAWIAN KOCHANI DALIŚCIE SIĘ OSZUKAĆ 15:51, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmmmm

38 14

Czego oni oczekują od państwa? Najpierw sprywatyzowali zakład dostali ciężkie pieniądze za prywatyzacje.... 15:54, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

margarynamargaryna

31 29

Co ma do tego prezydent.To nie jego zakład.Z czystego rachunku ekonomicznego wynika,że jest was za dużo i stąd te zwolnienia.Tak naprawdę to współczuje wam ale i rozumiem pracodawcę. 15:54, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WOJPAŁKAWOJPAŁKA

19 4

Autostradę A1, a nie drogę krajową nr 91, gdzie ruch jest lokalny i żaden tzw. VIP nią już nie jeździ!!! 15:56, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

deerrdeerr

22 12

do margaryna: prezydent startował z obietnicą pracy dla wszystkich włocławian 15:58, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

"CO JAJCO""CO JAJCO"

13 13

Praca dla wszystkich wloclawian ale nie w rok czy dwa.
Tylko praca dla wloclawian w przeciagu najblizszych kilkunastu lat. 16:01, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edwardedward

18 14

oto włocławek za czasów nowego prezydenta jak widać hasła utopii dalej zbierają rzesze fanów 16:03, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

22 4

Zmiana efektywności pracy na niewolniczą pracę - tylko zmiana polityczna może nas uratować od tej bandy.( PO + PSL oraz zarząd orlenu ). 16:03, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RODAKRODAK

13 18

do ZAGLA i WŁOCŁAWIANZ KRWII KOS
CZY WY TĘPOGŁOWI NIE WIDZICIE ŻE TO MOŻE BYC EFEKT 8 LAT PAŁUCKIEGO A NIE TYGODNIA RZADÓW WOJTKOWSKIEGO
co ANRZEJEK ZROBIŁ TYLKO UPRWIAŁ FOTO SZOF I OBIECANKI I MAMY EFEKTY pozwólmy działać nowemu i rozliczmy go po conajmniej 4 latach 16:16, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaczorekkaczorek

11 7

mam wrażenie że obiecałby i złotą kurę znoszącą złote jaja 16:17, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

16 18

wy byście chcieli żeby Wojtkowski po dwóch tygodniach rządzenia dał wam miejsca pracy, a jak Pała przez 8 lat nic w tym kierunku nie robił to było dobrze, poczekajmy dajmy człowiekowi trochę czasu 16:18, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pawel pawel

29 3

margaryna, ja tez rozumiem pracodawce z 4 dyrektorów zrobił 21 którzy zarabiaja więcej w miesiąc niz pracownik w rok, a jak wypierdziela jeszcze ze 100 to będzie można przyjąć z 20 następnych bo zasługują, masz racje, zabrać tym co maja mało i dać tym którzy maja dużo dobrze, tylko takie rzeczy w Polsce bo to podły naród, dobrze ze juz nie mam odczynienia z tym narodem pozdrawiam 16:19, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

margarynamargaryna

14 8

do deerr ; co ma prezydent do Anwil? Nic!No chyba tyle że miasto ma podatek i mili procent udziału.Nie trzeba było sprzedawać akcji !! A co do nowych miejsc pracy - poczekamy,zobaczymy.Nie oczekujmy nic po tygodniu urzędowania. 16:21, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

urologurolog

13 7

CO JAJCO A MOŻE W CIĄGU NAJBLIŻSZEGO TYSIĄCA LAT? CZYLI CO PIC NA WODĘ FOTOMONTAŻ A PROPO JAKIEŚ KOMPLEKSY MASZ Z JAJCAMI ŻE TAKI NICK CZY PO PROSTU ICH NIE MASZ I TO TWÓJ SUBSTYTUT 16:25, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FAFIKFAFIK

14 2

TO JAK BĘDZIE PRACA PO 4 LATACH TO I PENSJE NIECH PO 4 LATACH DOSTANIE JAK SIĘ SPRAWDZI 16:26, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrsoOrso

15 19

Łomatko... zwiazkowcy... grupa zawodowa nic nie robiaca...
Co mnie to interesuje, trzeba zwolnic to trzeba, a oni na siłe trzymaja te posady, jak górnicy hutnicy,kolejarze i innne , czas komuny i PZPR sie dawno zakonczył.

Jak Pan Zenek zamyka sklep z 10 pracownikami to sie rozchodza bo takie czasy, pracownicy SZUKAJA PRACY, zmienia sie branże... a tu, klepac i głaskac po dupach was nikt nie bedzie... to nie KOMUNA. 16:27, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bożenabożena

20 4

jakby pałucki był teraz prezydentem to wojtkowski w cw24 już by go krytykował za anwil mogę se dać rękę uciąć 16:30, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marlinmarlin

23 6

Brawo chłopaki walczcie o swoje i życzę powodzenia !!!
na miejsce jednego dyrektorka z PŁOCKA muszą zwolnic 10 zwykłych pracowników.O to walczą związkowcy -(Do tych baranów co nie rozumieją tego protestu) 16:34, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matmat

17 3

Mam tylko jedno pytanie wszyscy robia wielkie hallo jesli chodzi o Anwil.A co z ludźmi z naszego zapyziałego miasta którzy pracują za marne grosze są wykorzystywani przez pracodawców?.Szef "SOLIDARNOŚCI" obecny radny jak i wszyscy inni pierdzistołki udają że jest wszystko ok.LUDZIE ONI I TAK WAM NIE POMOGĄ chodzi o rozgłos i pokaz medialny. Jest Kapitalizm Kazdy wysoko ustawiony pierdzistołek wychodzi z założenia UMIESZ LICZYĆ. ... LICZ NA SIEBIE!!!!! 17:15, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

13 2

margaryna / 16:21, 16.12.2014,Wszak zapewniał o gotowości przykucia się do kaloryfera. A co jeśli tam jest ogrzewanie podłogowe?;) Prezydenta Pałuckiego wielu odżegnywało od czci i wiary nakazując mu aktywność wobec politycznych konfratrów obecnego prezydenta.Niech Pan prezydent Wojtkowski się zdecyduje co jest jemu bliższe ?los mieszkańców -pracowników tego zakładu czy polityczna uległość wobec osób bardziej wpływowych niż on. Anwilem rządzi Orlen, a Orlenem rządzi ..? Platforma Obywatelska oraz Polskie Stronnictwo Ludowe, ponieważ to jest spółka Skarbu Państwa. 17:26, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

b90b90

17 3

I dobrze, pracodawcą już się w du.. poprzewracało! Nie dosyć że pensje mizerne jak na Europe to jeszcze pozbywają ludzi pracy. Nic tylko wyjeżdżać z tego śmietnika. Dlaczego w Holandii czy Belgii może być normalnie? Ludzie mają pracę i mogą zarabiać normalne pieniądze, a tu jest bida nędza, brak pracy, brak jakiejkolwiek przyszłości. 17:27, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malarz mostumalarz mostu

11 5

jak to się stało że orlen stał się właścicielem anwilu i ile pieniędzy przez ostatnie 20 lat utopiono w sponsorowanie 7 krotnego vice mistrza + 1 nieuwaga Prokomu. 18:09, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były?anwilowiecByły?anwilowiec

21 1

Zatrzymać im produkcję Andrzeju !!! I nie pozwolić się dać wyzyskać !! Bo tylko to zarząd Anwilu potrafi ! Jestem z wami !!! 18:10, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

motomotomotomoto

19 1

dziadostwo jest wszędzie... w każdej firmie "umysłowi" pracownicy są jak święte krowy kierowniczyny dyrektorki - darmozjady i nic więcej ale kase muszą mieć konkretną... (chyba po to studia kończyli) ;-) 18:11, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

motomotomotomoto

17 3

byłem w holandii 4 miesiące... do domu przelewałem na nasze po około 3800-4200 miesięcznie... praca po 10h weekendy wolne... czemu tam można a tu nie??? 18:19, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pepsipepsi

10 5

myśle, że ta blokada wstrząśnie zarządem anwilu;) 18:19, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

32453245

13 8

zablokujcie sejm a nie droge zwykłym ludziom
utrudniajcie zycie politykom a nie zwykłym obywatelem
jak zablokijecie droge to bede po stronie Anwilu a nie waszej wy tepaki , nie blokujcie drogi obywatelom zablokujcie prezesowi wyjazd z parkingu a nie droge krajową!!! 19:11, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomaszDtomaszD

20 10

Teraz wielkie halo bo kogoś maja zwolnić w Anwilu, a jak upadał Ursus, Porcelana i inne zakłady to Paniska z Anwilu, Delecty żyli jak pączki w maśle z konkretną wypłatą i bonami na święta. Nikt się tamtymi pracownikami nie zainteresował. Sorry taki mamy klimat i prawa wolnego rynku. 19:46, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drondron

28 3

Szanowni Związkowcy - pokojową manifestacją to można walczyć o Wolność Tybetu a nie o Wasze miejsca pracy. Takie wyjście nic nie da - jedynie rozładuje na chwile emocje. Tu trzeba po prostu zrobić STRAJK w całym zakładzie a dyrektorów wywieźć ( jak przyjadą do pracy) na taczkach. Trzymam za Was kciuki. 20:06, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olioli

7 7

a Gó..o. Największą krzywdę zrobią ludziom wracającym z pracy o 15:00. Zarządu w tym dniu nie będzie albo pojedzie sobie służbowym samochodem przez autostradę.
Bezmózgi nie związkowcy. 20:18, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LutekLutek

5 3

Trzeba zaprosić tą czerwoną świńską morde z Łodzi 20:24, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adrian 85Adrian 85

30 3

Pracuję w tym zakładzie 28 lat i sporo przeszedłem,wszystkie zmiany i reorganizacje- żadna nie była na korzyść pracownika!!!W zasadzie z zakładem jesteśmy związani tylko poprzez Kasę Zapomogowo Pożyczkową.Gdybym miał kilka latek mniej z zamkniętymi oczami zostawił bym ten piękny śmierdzący ANWIL.Rzygać się chce jak ludzie ,,z miasta" nas krytykują,ciekawe dla mnie dlaczego młodzi ludzie chcą tu pracować???Stażysta przyjęty jeśli przez cały miesiąc nie podpadnie (a łatwo stracić premię)dostaje u nas 1350zł i brany jest do prac najgorszych.Raz załatwiłem pracę koledze z ,,miasta" po 2 tygodniach stwierdził ze nie wiedział że tu są trujące związki lub odkładające się w organizmie,myślał że produkujemy ciastka:) Jeszcze kiedyś ci ,,miastowi" pukali się w czoło jak ktoś mówił że idzie tu pracować do tego syfu wszędzie amoniak,chlor,substancje rakotwórcze i ołów.Dlaczego ,,miastowi" nie patrzą kto dożywa z nas do emerytury lub ile żyje już na niej?Podziwiam Związkowców za odwagę i dziękuję bo gdyby nie oni bym zarabiał tyle co Rumun.Będę na akcji 100% nie będę Rumunem bo tylko Rumun i Chińczyk pracuje po 12h we wszystkie dni tygodnia i święta za gówniane pieniądze!!! 20:25, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PRAWDA I PRAWDA I

13 2

We Włocławku będzie praca jak ostatni mieszkaniec opuści to miasto! 21:09, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mecenasmecenas

17 1

Dron ma racje, tylko strajk generalny uratuje wasze miejsca pracy, a tych lipiarzy to wywieźcie na taczkach!!! Oni po prostu chcą część ludzi zwolnić, a wam dowalić roboty!!! Nazywają to wydajnością i efektywnością, a tak naprawdę to jest współczesne niewolnictwo. Ruda Szmata sprzedała nasz kraj zachodnim korporacjom żebyśmy tyrali jak chińczyki albo meksyki. A żeby było śmieszniej to Włocławianie wybrali POwca na prezydenta, ręce opadają!!! On na pewno wam nie pomoże. Jeżeli się poddacie to będą wam podnosić efektywność w nieskończoność!!! 21:37, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

15 2

Nie dajcie się rozpiepszyć od środka tak jak to robiło z nami SB . Domagajcie się ujawnienia zarobków tej partyjnej bandy dyrektorów i prezesów sPOłek z nadania POlitycznego -oni tylko tego się boją !!! To jest WASZ zakład a nie tych nierobów-krawaciarzy !!! 22:08, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DobryDobry

8 22

Nie podoba się to do pośredniaka, tylko wziąć walec i rozjechać blokujących drogę ! 22:10, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tuskocweltuskocwel

1 1

rząd daje przykład że nie rozmawia z związkami to dlaczego oni maja rozmawiac 22:30, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tymontymon

8 2

do dobry
Najlepszym wyjściem by było jak by ten walec rozjechał tobie ten głupi zakuty globus 22:59, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taka prawdataka prawda

4 8

i tak najwięcej zarabiacie we włocławku. Dostać pracę tam to tylko po rodzinie więc... ch...j mnie to obchodzi. A nie was zwalniają. Będę z wami tylko wtedy gdy zmieni się to , że będzie można się tam dostać bez znajomości. 23:19, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownikpracownik

4 12

wcale was nie żałuje. zarabiacie najwięcej w mieście i jeszcze wam mało. Do pracy można się dostać tylko pod jednym warunkie, że się ... ma znajomości(po rodzinie itd). W końcu się wam do dupy dobrali:) NIE BLOKOWAĆ MI DROGI TYLKO NA ZAKŁAD SE IŚĆ!!!! 23:24, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xaxierxaxier

5 2

może niech kościół się odezwie, bo tak wszędzie lubią politykować i zabierać głos?! 23:49, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosktos

4 0

Proponuję strajk górniczy przyjdzcie wszyscy do zakładu i nie wychodzcie do spełnienia żądań 23:52, 16.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

4 2

@XXI - "z nami robiło SB"?? Toś Ty kombatant... O choinka... Choć mam niejasne wrażenie (graniczące z pewnością), że jedyny problem jaki miałeś z siepaczami "ancien regime" to kompletny brak zainteresowania "esbeków" Twoją skromną osobą.
Jest północ, ja cały czas pracuję (chwilka przerwy na net), a zwykłem dość często nosić krawat. Chyba mnie trochę obrażasz.

Mazel Tov. 00:00, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mecenasmecenas

3 1

ty Dobry weź przebadaj się gruntownie bo chyba masz coś z głową. Jak nie kumasz rzeczywistości, która cię otacza to nie udzielaj się na forach i poszukaj pomocy w poradni zdrowia psychicznego!!! 00:46, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

P-2P-2

12 2

Fajnie, że robiona będzie akcja protestacyjna. Szkoda, że utrudni życie niewinnym osobom przez kilka godzin, a nie dyrektorom czy prezesom, któzy tego dnia nie przyjdą do "pracy". Kolejna sprawa to termin tego strajku... W Płocku dawno dogadani oficjalnie, u nas nieoficjalnie. Panie Musialik - strajk popieram, ale trzeba było to zrobić 3 miesiące temu, a nie teraz gdy jest już dawno za późno na takie akcje. Albo zatrzymamy produkcję albo zrobią z nami co chcą.

Osobiście pracuję tutaj od 3 lat, przychodząc do Anwilu byłem zachwycony, liczyłem na godziwe warunki pracy, miłe osoby i przede wszystkim wysoki poziom bezpieczeństwa. A zastałem pracę za 2 tysiące na miesiąc, gdzie zdarza się rzygać od nadmiaru tzw "NN", chloru czy oparów EDC. Ludzie fałszywi, nikomu nie można ufać, każdy tylko patrzy jak sprzedać kolegę kierownictwu, o rurociągach trzymających się na farbie, brakuje inwestycji nie wspomnę... Zamiast wymienić rurociągi, które są jak sita to maluje się drabinki albo izoluje rurociągi sreberkiem do zawijania kanapek...

Nie muszę dodawać, że już dziś jest za mało ludzi i zdarza się, że człowiek musi zapieprzać jak rumun samemu po kilka cyklów. Proszenie się o urlop czy zabieranie premii za najmniejsze głupstwo stało się na porządku dziennym.

Jednak najbardziej bolą komentarze tych bałwanów, którzy myślą, że my produkujemy czekoladę, że jest wesoło i pachnąco. Ile razy ludzie rzygali od zatrucia chemią, a majstrowie nie kazali tego zgłaszać !!!

Na koniec dodam, że awans zależy nie od moich kompetencji, a od tego, którą nogą szanowny kierownik wstanie danego dnia. 02:53, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

6 3

SPOKOJNIE NIC SIE NIE STAŁO A MAREK WAZ WYZWOLI ZLIKWIDUJĄ ANWIL I PO PROBLEMIE, STOCZNIE, KOPALNIE I HUTY TEZ MIAŁY PROBLEMY I DAŁO SIE ROZWIĄZAĆ? 06:47, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mama

6 1

Woli ścisłości system 12 godzinny powstał w Stanach w okresie lat 20 XX wieku na zapotrzebowanie lat po tzw kryzysie . Robotnicy np budujący drogi , zapory tzw infrastrukturę aby pracować pokonywali bardzo duże odległości od stałego zamieszkania i aby zapewnić im odpoczynek i kontakt z rodziną wymyślono system 12 godzinny . Praca , hotel z jednego łóżka korzystało kilku robotników w cyklu całodobowym,i znów praca . Bonzowie jedynie słusznej Partii dla dobra pracowników i ich rodzin cofają nas do lat trzydziestych ubiegłego wieku. Za wprowadzenie tego systemu osoby zarządzające na pewno dostaną kasę - za wdrożenie tego projektu. Anwil do likwidacji zgodnie z tym co mówił Grad na swoich wyborczych spotkaniach 8 lat temu. 08:44, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

2 1

@ Lutek / 20:24, 16.12.2014,Masz zapewne na myśli tego kogoś z Łodzi z tytułem profesorskim, który wspierał p. Wojtkowskiego w kampanii wyborczej.Tak na N. się nazywa. 10:07, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

17 11

Pracodawca jak każdy inny wiec zarządzając firmą robi co uważa. Jak mnie będą zwalniać to nikt jedynki blokować nie będzie. Rozpędzić tą anwilowską hołotę pałami bo przez ich umiłowanie do podwyżek (zarabiają najwięcej w mieście) inni do pracy nie dojadą i zostaną zwolnieni. Ćwoki boją się blokować zakład i pokój prezesa bo by na zbity pysk polecieli więc tchórze biorą się za utrudnianie życia innym mieszkańcom bo nic im za to nie grozi. 10:19, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robolrobol

3 15

Weźta się do roboty a nie będziecie blokować drogę, jak ja mam do domu wrócić. Patałachy jedne. 10:41, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

4 1

Ta sytuacja nie dotyczy tylko Anwilu, a także innego zakładu pracy z grupy Orlen.

http://torun.gazeta.pl/torun/1,79568,17135137,Zwiazkowcy_zablokuja_w_srode_drogi_krajowe_w_regionie.html 10:57, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hanbahanba

3 1

Zwolnią 80 naszych i zatrudnią 8 nowych dyrektorów!! 13:25, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

1tys.dniówki1tys.dniówki

4 1

Ale wy ludzie jesteście głupi co wy na prezydenta gadacie. Ledwo 1 tydzień a wy uważacie, że to jego wina...
Pokażcie co wy potraficie zrobić w tydzień a no tak zarobić 400zł biedaki.
A azoty to prawie 70% Orlen więc miasto ma tutaj nic do gadania. 13:35, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

naty anwil naty anwil

2 1

Do Anwilu zeby sie dostac do pracy trzeba miec mocne plecy i na sto procent ci co poleca to osoby ktore dostaly jakos przypadkiem albo maja male znajomosci 16:17, 17.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

0 1

~ Leslauer /- brak wiedzy o działalności SB na Azotach to twój problem ale nie chciałbyś chyba żeby POd twoją nieobecność twój kierownik -SB-ek zaglądał ci do teczki i do kanapek (jak to robiła moja kierownicza szuja SB-ecka ),donosił na ciebie do dyrekcji , albo werbował kucharkę żeby POdsłuchiwała o czym mówi się na stołówce ? A tak było !Chyba że to ci pasuje ? Na jednym z działów dobrze schowaliśmy z kolegami dokumenty i nagrania z działalności tego szubrawca - dla przyszłych POkoleń ...które może będą likwidować ten zakład ! 07:16, 18.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włocławianinwłocławianin

1 0

Cały Włocławek powinien stanąć na pasach i pikietować, jeśli wejdą zmiany to będzie kolejny krok do upadku tego zakładu, to jest nasz zakład a nie " spadochroniarzy ". Całe szczęście że związkowcy działają, i próbują coś zrobić. Widocznie nie miał kto walczyć o pracowników z zakładów upadłych już we Włocławku, położyli się i dali się zdeptać i proszę - pozamykane. Pamiętajcie włocławianie to nasz zakład... jeśli wejdą zmiany i firma nie zostanie rozkradziona to już nikt przez dobrych parę lat nawet po znajomościach się tam nie dostanie bo nie będzie rekrutacji. P.S. do miastowych - co do zarobów, anwilowiec zarabia tyle co sklepowa w warzywniaku tylko że ma zmianowe, gdyby ona prawowała w systemie 5 brygadowym tez by tyle zarabiała, tylko ze nie w szkodliwych warunkach i z taką odpowiedzialnością... więc co wybieracie ? WŁOCŁAWEK Z NAMI ????Cały Włocławek powinien stanąć na pasach i pikietować, jeśli wejdą zmiany to będzie kolejny krok do upadku tego zakładu, to jest nasz zakład a nie " spadochroniarzy ". Całe szczęście że związkowcy działają, i próbują coś zrobić. Widocznie nie miał kto walczyć o pracowników z zakładów upadłych już we Włocławku, położyli się i dali się zdeptać i proszę - pozamykane. Pamiętajcie włocławianie to nasz zakład... jeśli wejdą zmiany i firma nie zostanie rozkradziona to już nikt przez dobrych parę lat nawet po znajomościach się tam nie dostanie bo nie będzie rekrutacji. P.S. do miastowych - co do zarobów, anwilowiec zarabia tyle co sklepowa w warzywniaku tylko że ma zmianowe, gdyby ona prawowała w systemie 5 brygadowym tez by tyle zarabiała, tylko ze nie w szkodliwych warunkach i z taką odpowiedzialnością... więc co wybieracie ? WŁOCŁAWEK Z NAMI ???? 09:01, 18.12.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%