Zamknij

Po naszych ulicach będą jeździć wyłącznie takie autobusy?

18:24, 29.07.2014 A.K
Skomentuj fot. Łukasz Daniewski fot. Łukasz Daniewski

Od wczoraj we Włocławku testowany jest autobus Volvo 7900 Hybrid, który może zasilić tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Dziś na Zielonym Rynku dokonano oficjalnej prezentacji autobusu.

Testowanie pojazdu potrwa tydzień. Przypomnijmy, że to kolejny test autobusu hybrydowego we Włocławku. Poprzedni miał miejsce w maju tego roku. Z pojazdu marki Solaris Urbino władze miasta były zadowolone.

- W polityce rozwiązywania problemów komunikacji masowej Włocławka znalazło się przemodelowanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego pod kątem ekologii. Ceny paliw systematycznie rosną, stąd w programie 2014-2020 zakładamy przejście na system mieszany, związany z zasilaniem elektrycznym i hybrydowym - mówi prezydent Włocławka Andrzej Pałucki. - Od wczoraj testujemy na terenie miasta auto marki Volvo. Po serii testów prezes MPK ogłosi przetarg i w jego wyniku wyłonimy dostawców pierwszych autobusów hybrydowych.

Jak wyjaśnił Pałucki, o tym, na które linie pojadą autobusy elektryczne, a na które hybrydy zdecyduje rachunek ekonomiczny. W niedalekiej przyszłości mają być testowane autobusy o napędzie elektrycznym. W każdym z tych przypadków miasto spodziewa się oszczędności.

Co wiemy o autobusie Volvo 7900 Hybrid? Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1350 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie.

Od 2011 roku przeprowadzono liczne prezentacje i testy autobusu hybrydowego Volvo w polskich miastach, m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tarnobrzegu, Białymstoku, Siedlcach, Gliwicach, Warszawie, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie, Opolu, Łomży, Ełku, Bielsku-Białej, Krakowie, Elblągu, Trójmieście, Inowrocławiu, Jarocinie, Kędzierzynie i Jeleniej Górze. Od stycznia 2014 roku autobus hybrydowy Volvo jeździ na regularnej linii komunikacji miejskiej obsługiwanej przez MPK Wrocław.

Autobusy hybrydowe mogą zrewolucjonizować transport we Włocławku

- Testy, które dotychczas przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa – od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które wcześniej testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu – mówi Małgorzata Durda, Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska.

Według producenta Volvo 7900 Hybrid Euro 6 cechuje:

- Spalanie paliwa niższe aż o 39% w porównaniu z analogicznym autobusem z napędem diesla
- Emisję spalin niższą o 40-50%
- Cichą eksploatację bez produkcji spalin na przystankach
- Pojazd zasilany jest elektrycznie/olejem napędowym lub biodieslem
- Wyposażony w silnik elektryczny, akumulatory i mały silnik diesla
- Silnik diesla spełnia nowe normy europejskie Euro 6 dotyczące emisji
- System napędowy to hybryda równoległa, co oznacza, że silnik diesla i silnik elektryczny mogą być wykorzystywane niezależnie od siebie
- Akumulatory są ładowane energią generowaną podczas hamowania pojazdu
- Silnik elektryczny jest wykorzystywany głównie do przyśpieszania od zera to 15-20 km/h
- Sprzedaż elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo przekroczyła już 1350 sztuk, które trafiły do ponad 20 krajów na świecie

(A.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

RafałRafał

5 12

Zwiększyli chociaż odległości pomiędzy siedzeniami? Sorry ale mam 190cm i nawet nie mogę swobodnie usiąść bo odległości porobili chyba tylko dla emerytów. Poza tym te dwa fotele na przeciwko siebie na samym końcu są tragiczne jak usiądą tam 4 osoby. Np. na Podlasiu to jest luksus, dużo miejsca, przemyślane zamontowanie foteli, a nie jak tu. Lepiej zrobić 2 miejsca siedzące mniej ale będzie wygodniej w całym autobusie. 18:49, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

spekulantspekulant

6 17

Cytat
"zakładamy przejście na system mieszany, związany z zasilanie elektrycznym i hybrydowym - "

debil

Ja myślałem, że hybryda to już jest mieszany. 19:46, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

15 20

Wśród tych zacwytów nie mogę doszukać sie ceny bruto za sztukę którą zapłaca podatnicy poza ceną drogich biletów ? 20:05, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wolfwolf

11 8

Nie zrozumiałeś. Chodziło mu oto, że zainteresowani są autobusami hybrydowymi i autobusami w 100% elektrycznymi. 20:15, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertqwert

6 6

Volvo 7900 Hybrid w standardowej konfiguracji to koszt w okolicach 1.200.000 złotych netto. Czy naszego przewoźnika stać na taki zakup? 20:49, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wurstwurst

22 14

to miasto powinno miec trammmway, a co do ekologicznych pojazdów to najlepsze to ryksze dorożki noiwskazane by tu było noszenie na barana, nooo idla prominentów lektyki,, 21:27, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs nr1.rumcajs nr1.

3 11

Ciekawe kiedy "słowo ciałem się stanie"? 21:32, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olikolik

6 3

Jeśli naszego przewoźnika stać na utrzymywanie zatrudnienia w proporcji 100 umysłowych na 105 kierowców oraz dwóch zarządów...to nie mów o jakiś groszach w postaci 1,2 mln na autobus. 21:37, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

11 13

~ qwert / - 1.200.000 netto/sztuka ??????? Czyżby samorządowcy rzutem na taśmę zadłużyli włocławskich podatników (dla ich dobra) o kolejne przedwyborcze kilkadziesiąt milionów złotych ? Część pewnie zasili kampanię wyborczą SLD - PO cichu !W mętnej wodzie ...itd ! 21:37, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xaxierxaxier

8 3

jakoś inne miasta nie kupują, bo póki co to zabawka dla bogatych, a testować zawsze można bo przynajmniej na kliku kursach na paliwie oszczędzą bo producent daje. 23:30, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DawidekDawidek

5 3

do ~ olik.Czlowieku jezeli nie masz pojecia o ilosci zatrudnionych pracownikow w poszczegolnych kategoriach to sie nie wypowiadaj :) 23:44, 29.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

8 3

Ikarus przegubowy 30-35 l/100, Autosan H9 wersja miejska ok 25 l/100 km. A wszyscy się zachwycają, że udało się osiągnąć zużycie paliwa takie jak w autobusach z lat 70/80. 08:55, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olikolik

1 1

Dawidek ...oświeć mnie 10:07, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

umum

1 1

Rafał heh ale wymogi. Dla takich modeli to są wybiegi hihi;)) 12:57, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

donekdonek

3 2

kyselak, chyba ci sie kartki posklejaly jak czytales te dane techniczne i spalanie starych autobusów, a tak przy okazji to nie wiem jaki tu wybor jak solaris to volvo tylko w innym opakowaniu 14:15, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jo AnnaJo Anna

10 1

Jechałam dzisiaj , bardzo przyjemnie. Autobusy będą z pieniędzy podatników, po to je płacimy.Lepiej na autobus niż zegarek czy prywatne obiadki. 15:26, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nyc433nyc433

5 4

Volvo - dobry wybór :) 16:26, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

1 4

widzialem dzisiaj jak jechal ten autobus przy takim bezrobociu to wystarczyl by bus na 12 miejsc i to wszystko w tym temacie a reszte myslcie sobie sami 23:02, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rokiroki

3 1

pamietam jak 20 lat temu jezdzilo sie na wegry na handel i wszystkie autobusy na gorze mialy zbiorniki z gaze i jezdzily na gaz a u nas teraz zachwycaja sie hybrydami wielki wynalazek za wielka kase 23:06, 30.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

3 8

~ roki / - to jeszcze jeden przykład świadczący o ,,wiedzy'' polskich politykierów od samorządu do rządu .Zakup ,,Pierdolino'' za grube miliony przez zegarka-Nowaka to majstersztyk marnotrawstwa naszych podatków i szczyt łapówkarstwa POlitycznej zarazy . Krytyczne opinie POLSKICH KOLEJARZY-INZYNIERÓW POMINIĘTO CAŁKOWICIE !!! Bo za co byłyby kibuce z pałacami pod Bydgoszczą i wołowe ogony zakrapiane wódą ? 07:23, 31.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

2 0

@obserwator: Ludzi przesiedli się do własnych samochodów. 08:05, 31.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

2 0

we włocławku to nigdy nic nie pasuje czego by człowiek nie zrobił to zawsze zle 16:27, 31.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

exexexexexex

0 0

Ja zadam tylko jedno pytanie... czemu nie działa klimatyzacja? Czemu by nie kupić 2 autobusów 22 osobowych i zwiększyć częstotliwość przejazdów na niektórych liniach? 17:05, 31.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

racjonalistaracjonalista

0 2

w nawiązaniu do wypowiedzi "Według producenta Volvo 7900 Hybrid Euro 6 cechuje ..." - w tym momencie lista zalet podana przez producenta! - I bardzo dobrze - rolą i zadaniem producenta jest zapewnić zbyt swojemu produktowi.
W innym miejscu mówi się o małym silniku diesla
i spalaniem zmniejszonym aż o 39%, przy czym nie ma wydzielania spalin na przystankach. Należy sądzić, że silnik nie pracuje. - Skoro ma mały silnik diesla i na przystankach silnik diesla nie pracuje to dlaczego oszczędności wynoszą aż 39%. Coś mi w tej wyliczance nie pasuje, albo ktoś kogoś najnormalniej wali w rogi.
Inny element - pod rozwagę -..." Akumulatory są ładowane energią generowaną podczas hamowania pojazdu ...". - O ile mi wiadomo, to pojazdy elektryczne z reguły mają potężne akumulatory, które wymagają ładowania przez kilkanaście godzin prądem o kilkudziesięciu amperach. A tutaj chcą naładować akumulatory przeciwprądem tylko podczas drogi hamowania - przez kilka kilkanaście sekund??? - Albo ktoś mówi coś nie do końca, albo ktoś kogoś traktuje jak niedorozwój umysłowy.
Nie oceniam pojazdu ale oceniam jakość i wartość wypowiedzi. I albo ktoś wie co mówi i pisze, albo nie tylko jest dyletantem, który uważa, że i inni są tak samo ciemni jak piszący.
Szanowni państwo - dobrze, że miasto, próbuje nowych środków transportu. Jednak niech miasto skorzysta również z informacji i doświadczeń Innego miasta regionu jakim jest Inowrocław.
Tam od pewnego czasu już funkcjonujące samochody zostały dostosowane do spalania skroplonego gazu ziemnego LPG - za pieniądze unijne wybudowano i udostępniono innym przedsiębiorcom stację ładowania. Efekty, brak spalin i zwiększające się zyski z ilości pojazdów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym zamiast olejem napędowym.
Po co wyważać otwarte drzwi, widać, że "nasze władze" jak zwykle działają na naszą niekorzyść i to nas obciążają coraz mniej uzasadnionymi. kosztami 19:12, 31.07.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcdabcd

1 0

vice prezydencik (były prezesik MPK) co on komentuje inicjatywę?Bzdura totalna.Że u nas sa niskie ceny biletów.Ale jak u nas MPK jeździ co godzinę lub pół.mnóstwo lini pokrywających się.Bilety bez możliwości przesiadki.śmiech na sali.wolą korki na mieście.A z cenami to grubo przesadził-Krynica-autobus co 10 minut za 2 zł, teraz wożą emerytów za darmochę, ale się nie przyznają. 00:44, 01.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%